maandag 12 november 2018

Inspire....

Ik heb nog wat verder zitten spelen met de Enchanted Forest Droplets stencil en deze keer heb ik de Spectrum Noir Sparkle pennen erbij gebruikt in de kleuren Deepest Ocean(blauw) en Heather (paars).
 Ik heb eerst mijn witte kaartje op mijn SN craftmat vastgezet met wat plakband en daarna de Droplets eroverheen geplaatst en ook vastgeplakt met plakband. Daarna op mij SN craftmat een beetje sparkle pen laten druppen en een kloddertje met de RozenGlycerine die ik gebruik om deze te mengen omdat er hier in het dorp geen normale glycerine te krijgen is. En pluspuntje is dat het nog lekker ruikt ook haahhaa. Met de Inkttool en sponsjes die je met draaiende bewegingen de Sparkle inkt op je kaartje aanbrengen.Ik ben begonnen met de blauwe en daarna de paarse en gedeeltes waar ze elkaar overlappen . Kleuren passen super mooi bij elkaar.

Daarna heb ik de droplets allemaal omlijnt met de Spectrum Noir Artliners.

En heb ik daarna met de Crafter's Companion Waterbrush kleine gebleekte patroontjes gemaakt in de droplets. Je maakt de spetter en dan gelijk opdeppen met een tissue zodat het niet uit kan lopen. En daarna weer met de SN artliners de patroontjes omlijnen.

En dat doe je bij de meeste droplets en je kan verschillende dingen proberen Lijntjes, stippels, krulletjes nowm maar op.

Hier op de laatste zie je dat ik ook eromheen nog wat heb zitten doodlen. Je kan helemaal los gaan of het rustig houden. Als laatste heb ik er met de Molotow marker white nog wat witte stipjes en lijntjes op de kleinste droplets gemaakt.

Ik heb de Shine Brigth Stempel en mallen set gebruikt. Eerst heb ik met de Spectrum Noir watermark inkpad de tak op mijn werkje gezet en daarna de Wow black Puff powder erover gestrooid en met de embossingtool verwarmd. 

 Het leuke van deze embossing poeder is dat het ietsjes omhoog komt en wat meer relief maakt dus. Perfect voor de tak.

Daarna het elfje uit zwart karton gestanst met de Gemini Go en deze met de Imagination Crafts Wax bewerkt zodat ze er wat meer uitspringt. De vleugeltjes zijn gemaakt met de Enchanted Forest Mat Mirror luxery cardstock. Daar heb ik ook de Inspire tekst van de Fairy wishes set mee uitgestanst. Niet vergeten dat ik ook nog 2 stikrandjes heb gemaakt voordat ik het allemaal op elkaar heb geplakt met de Crafter's Companion Finger Lift tape. Ideale tape als je slechte vingers heb zoals ik want je kan het er zomakkelijk van het papiertje halen.... Geweldige uitvinding wat mij betreft ;)



Ik wil graag meedoen met de volgende challenges....


hugs Ria

5 opmerkingen:

  1. Fabulous layered card and a wonderful tutorial, such talent! Love the stencil and the fairy you used. Thanks for sharing with us at Crafty Cardmakers!
    Glenda DT xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW fabulous card and love the step by step and all the layers you created-great doodling too.Thank you for joining us at Artistic Inspirations
    Carol DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely work, thanks for sharing with Crafting from the Heart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stunning design and colours. Thank you for joining us at Crafty Cardmakers this month. Hope to see your pretty artwork back here again soon. Judy DT

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for leaving me a message :) Bedankt voor het achterlaten van een berichtje, hugs Ria