woensdag 14 november 2018

Dreams.....

Ik weet ook niet waarom maar ik heb er de laatste week lol in om stap voor stap foto's te maken, terwijl ik een kaartje maak. Het is grappig om te zien denk ik dan voor degene die nog geen ervaring hebben met de Spectrum Noir Harmony inktpads of gewoon omdat ik het wel leuk vindt om te doen....
Zo dus ook gisteren weer een kaartje gemaakt en deze keer heb ik om te beginnen eerst een 10x14 cm Sheena Douglass white stamping card op mijn Spectrum Noir craftmat vastgezet met wat tape. Daarna heb ik over de onderste helft een strook papier geplakt van ongeveer 3 cm breed. Daarboven op is toen de Enchanted Forest Droplets stencil vast gezet.
Met de Spectrum Noir Harmony en de Inkt tool ben ik toen over al het papier gegaan. Sommige stukken ietsjes dikker aangezet dan andere punten.

Zo ook met de Chinese red en als laatste met de bordeaux inktpad.

En dan haal je de stencil er voorzichtig vanaf. En daarna het strookje karton wat er nog overheen zit. Je kan dit bewaren omdat het ook een leuk printje heeft gekregen of het weggooien.

En dan is het eindresultaat van het strookje dat je een  mooie rechte streep over je kaart hebt lopen waar geen patroontje op is gemaakt. Ik ben nog even extra met de embossing heattool over de creatie heen gegaan om zeker te zijn dat alle inkt lekker droog is.

Daarna heb ik de Enchanted Forest stempelset Believe gebruikt. In de set zitten 2 elfjes en 2 teksten. Ik heb het zittende elfje gebruikt en gestempeld met de Spectrum Noir Finesse waterproof.


Omdat ik nu zo'n mooie blanco strook heb op mijn kaartje, komt daar dus de tekst op te staan.
Deze is gemaakt met de Enchanted Forest Fairy Wishes mal/stempelset. Ik heb gekozen voor het woord Dreams omdat die eigenlijk precies de juiste lengte had voor mijn kaartje. Ik denk hier nooit over na als ik begin. Er is dus nooit een uitgedacht plan. Ik begin met inkten en daarna valt het altijd wel op zijn plaats en eindig ik met een leuke kaart.

Ik heb hierna nog een stikrandje aangebracht met naald en draad en er een lintje met strik omheen gemaakt en daarna het geheel gemat op zwart karton.

Ik ben heel tevreden met het kaartje, het is leuk om te doen en duurt geen uren om te maken.

Ik wil graag meedoen met de volgende challenges....



hugs Ria

3 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart, Ria. Super mooie achtergrond heb je gemaakt. Leuk dat je meedoet As You Like It. Liefs, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Cute. Thank you for sharing your card with us at Crafty Creations Challenge. Marlene DT

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for leaving me a message :) Bedankt voor het achterlaten van een berichtje, hugs Ria