donderdag 7 maart 2019

Happy birthday WIshes....

Vandaag heb ik weer een stappenplan om te laten zien. Deze keer zie je hoe ik de Layered Peony stempelset gebruikt van Crafter's Companion. Ik heb deze gestempeld op het watercolourpapier van CC en de Spectrum Noir Finesse Waterproof Pebble gebruikt om mee te stempelen. Mijn stempelplatform is een Crafts Too als ik me niet vergis. :) Het papier heb ik op 12x12 cm gesneden.
Op een vel dun karton heb ik meerdere keren de bloemen en blaadjes gestempeld zodat ik die kan gebruiken om mee te masken. Ik heb ze met de hand uitgesneden ipv de mallen gebruikt die erbij zitten. Dat is omdat ik geen witte randjes erom heen wilde hebben.
Dus als eerste beslis je dan waar je de grootste bloem wilt hebben en stempel je die erop. Daarna plaats je de uitgeknipte bloem erop en leg je hem vast met de magneetjes die bij je stempelplatform zitten. Als je die niet hebt zal je even iets moeten verzinnen met niet permanente lijm of iets dergelijks zodat alles netjes op zijn plek blijft zitten.
En zo doe je ongeveer een derde van de 12x12cm vol stempelen.

Bovenin heb ik 1 van de teksten van de Everyday Greetings van de Parisian collectie gebruikt.
Daarna ga je met de Spectrum Noir Aquablend potloden de blaadjes inkleuren. Ik gebruik hiervoor Cypress en Oregano. Kleur niet het hele blaadje alleen de kern bijv.


Daarna met de waterbrush laat je de kleuren uitlopen naar de rest van de blaadjes.Als het droog is kleur je het blaadje met de donkerste kleur nog een beetje extra bij. Wel wachten tot de eerste laag droog is. En zo doe je dan alle blaadjes en plaatsen die groen moeten zijn.


Daarna heb ik met de Petunia de eerste bloem gekleurd door eerst het onderste gedeelte in te kleuren en de rest leeg te laten. 


Daarna ga je het bloemblad inkleuren naar buiten toe maar zorg dat dit heel lichtjes is en donker aan de binnenkant. Ook dit kan je naderhand weer donkerder maken als het droog is.


Ik doe 2 bloemen in de Petunia en de andere 2 worden gedaan met de Claret. 


Op dezelfde manier als hiervoor beschreven. Kleur je allebei de bloemen.


Voor de bloemenhartjes heb ik Mango en Carrot gebruikt.



Ik heb deze eerst met de Carrot aangezet rechts onder en dan een beetje Mango maar je laat veel leeg. Daarna met de Waterbrush uit laten vloeien.


De achtergrond wilde ik lekker in een fel kleurtje dus heb ik voor de Iris gekozen.


Ik heb dit langs de bloemen/blaadjes rand gekleurd en het daarna met de waterbrush uit laten vloeien naar de bovenkant en het mooiste vind ik dan als het soms weer bijna wit is....


Ik heb daarna met Prikpen en prikkussen en een stalen liniaal een stikrandje rondom de kaart gemaakt maar het gedeelte waar geen bloemen waren daar heb ik een kronkelig stikrandje gemaakt.
Hieronder een filmpje van hoe mooi de Spectrum Noir Clear Overlay Sparkle pennen op de bloemen zijn.



Ik heb de foto gemaakt met de zelfgemaakte fotostudio steuntjes die mijn man heeft geprint met zijn 3d printer. Nu moeten die nog in het paars worden gemaakt hahahaha


En het uiteindelijke resultaat van mijn kaartje.


Ik wil graag meedoen met de volgende challenges....



Hugs Ria

5 opmerkingen:

  1. Je kleurwerk ziet er altijd mooi uit. Mooie kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfect, spring card. Thanks for joining us at The paper shelter this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super cute!!! Thank you for joining us at ATSM, good luck!!! Amy DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a treat, watching the image come to life as you add the colour! Stunning. Thanks for sharing your pretty card with us at Fab 'n' Funky for our Spring Challenge. I love what you did. See you again soon I hope. Hugs, Wends xoxo F'n'F DT

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A great design. Beautiful colors and a pretty card.
    Thank you for sharing your beautiful card in our CWAA gallery
    Bożena DT HLS

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for leaving me a message :) Bedankt voor het achterlaten van een berichtje, hugs Ria