dinsdag 27 februari 2018

The World is....




Ik heb de mooie Crafter's Companion 3D embossing folder English Rose gebruikt met de Gemini en zwart karton. Waarom zwart karton vraag je je misschien af? Op het zwart komen de mooie kleuren Gilding wax heel mooi naar buiten terwijl ze op andere kleuren karton altijd een beetje wegvallen. dus vandaar het gebruik van zwart.

Als je hem door de Gemini of andere embossing machine hebt gedaan dan snij je het karton netjes rond het embossing patroon uit. 
Ik heb een tekst stempel gebruikt uit een Sheena Douglas stempelset A little Bit Sketchy-Art. Gestempeld met de Versamark watermark stempelpad. En daarna de Ranger embossing poeder Antiques Frosted Crystal gebruikt. En verhit met de heatgun. Ik dacht dat het witte embossing poeder zou zijn maar dat was het dus niet hahahaha. Hierdoor is de tekst nu mooi subtiel, dus een geluk bij een ongelukje.

En gebruik je de Gilding wax. Ik gebruik hiervoor altijd gewoon mijn vingers omdat je dan meer gevoel heb met hoeveel druk je uitoefent op het patroon. Je wilt namelijk liever er te weinig op doen i.p.v. te veel. Erop is makkelijker dan het er weer af halen.
Ik ben begonnen me eerst de blauwe kleur er op te smeren daarna het groen en als laatste de rode gilding wax. Wij verkopen meerdere merken Gilding wax en je kan ze allemaal goed met elkaar gebruiken dus je hoeft niet alleen maar 1 merk te gebruiken. Het groen dat ik heb gebruikt is van de Prima Art Alchemy en de Blauw en Groen is van de Creative Expressions Metallic Gilding wax collecties.

Ik heb dit gemat op Rood Metallic karton

Ik wil graag meedoen met de volgende challenges....




hugs Ria

1 opmerking:

  1. Beautiful and elegant card! Thaks for sharing with as at The Crazy Challenge.
    Iskra DT

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for leaving me a message :) Bedankt voor het achterlaten van een berichtje, hugs Ria