zaterdag 29 december 2018

Make Today Amazing....

Ik heb even een paar daagjes rust genomen want mijn lichaam had er allemaal even geen zin meer in :) maar we gaan er nu weer rustig tegen aan. En ik kreeg voor de kerst nog een leuk DT pakketje binnen met mooie stempels van Crafter's Companion en de mooie Spectrum Midas inktpads. Dus dat kriebelde wel heel erg om er mee te spelen.
Als eerste heb ik een pagina uit een oud boek gescheurd en op maat gesneden. Daarna heb ik het gekleurd met de Midas Blush en Goud inktpads, Craftsheet en Inkttools. Daarna de Tropical Florals stempelset cc-st-trop uitgeknipt. 
Om het even makkelijker te maken heb ik op wit karton extra bloemen en bladeren gestempeld zodat je ze kan masken en zo mooiere stempelpartijtjes kan weergeven, alsof het 1 grote stempel is.

Ik heb deze gestempeld met de Spectrum Noir Finesse Rustic Brown om een wat zachtere look te krijgen van het stempelwerk. Zwart is altijd maar zo zwart....

Stempel dan bloemen hier en daar en mask ze als je er een paar bij wilt zetten door het witte afdrukje erover heen te plaatsen.Als je een stempelhulp gebruikt dan hoef je het niet met tape ofzo vast te zetten. Doe na de bloemen de bladeren toevoegen op de lege plaatsen. En maak er zo een mooi Jungle van.


Ik heb daarna het geheel ingekleurd met de Spectrum Noir Colourblend potloden. Ik ben gestopt met het gebruik van geurloze terpetines op het moment want ik werdt er niet helemaal lekker van dus mijn Prismacolor Blender potlood gebruikt om de kleurtjes te mengen met elkaar. totaal geurloos en ik wordt niet ziek!!!! wel zo belangrijk.

Dit is dan het geheel in gekleurd.


Daarna heb ik een stikrandje langs de rand gemaakt. Doe dit met boekpapier wel voorzichtig want je trekt het snel kapot omdat het zo dun is. Daarna op Mat goud karton van Crafter's Companion geplakt met de red liner tape. Een mooi lint met strik erom heen maakt het af. De tekst is op een restje van de pagina gestempeld weer met de Finesse bruin. Stikrandje en op het goud plakken en dit op de kaart plaatsen. In de harten van de bloemen heb ik een beetje goudkleurige stickles geplaatst.

Een mooie witte basis kaart gebruikt voor het geheel en je bent klaar. Al met al niet ontzettend veel werk. 



Ik wil graag meedoen met de volgende challenges.....



hugs Ria

6 opmerkingen:

  1. pffff niet ontzettend veel werk noemt ze dat .......jeetje. Wat mooi resultaat is dat en een super idee om daar een oud boek voor te gebruiken.
    groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful card with a lovely vintage feel. Thanks for joining us at CCT this week x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Such a lovely card! I love how you blended your colors on the page and then stamped. The stitching gives a nice touch too! Thanks for joining us and good luck with your entry!
    Hugs, Joy
    craftycreationchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow - such a fabulous job on blending these gorgeous colors. Thanks so much for joining us this time at the Crafty Creations challenge, elizabeth (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow this is gorgeous!! Thank you so much for joining us at 4 Crafty Chicks this week xoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een fantastische kaart. En zo mooie kleuren.
    Thanks for playing with us at Creative Knockouts.
    Good luck!! Michelle (DT)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for leaving me a message :) Bedankt voor het achterlaten van een berichtje, hugs Ria